# Przebudzenie Pokemon Go: Co się wydarzyło z naszym ulubionym AR?
Czy pamiętasz, jak wielu z nas w 2016 roku rzuciło się na Pokémon GO? Ta aplikacja, która łączyła świat wirtualny z rzeczywistym, sprawiła, że ludzie w każdej części świata zaczęli eksplorować swoje otoczenie w poszukiwaniach ulubionych stworków. To było coś niesamowitego, aż trudno to opisać. Jednak minęły już lata, a prawda jest taka, że zainteresowanie odrobinę osłabło. Co się zatem stało z Pokémon GO?
## Znikające pokemony: Trend spada
Na początku, entuzjazm fanów był ogromny. Miliardy Pokemonów zostały złapane, a Pikachu stał się ikoną. Według danych, w 2016 roku aplikacja miała średnio 28,5 miliona aktywnych użytkowników dziennie!* Jednak w 2023 roku liczba ta znacznie spadła do zaledwie 8 milionów. Cząstka tego zjawiska miała swoją przyczynę w:
– Spadku nowego contentu
– Problemach z aktualizacjami
– Wzroście konkurencji ze strony innych aplikacji i gier AR
Konkurencja zmusza deweloperów do spoglądania w stronę innowacji! W końcu, ludzie mają w swoich kieszeniach wiele możliwości. Jakie zatem innowacje mogłyby uratować Pokémon GO przed zapomnieniem?
## Ciągłe aktualizacje: Klucz do przetrwania
Aby zatrzymać graczy i przyciągnąć nowych, Niantic, deweloper Pokémon GO, wprowadza okresowe aktualizacje. W 2023 roku mogliśmy zaobserwować kilka kluczowych dodatków:
– Nowe wydarzenia sezonowe: od **festiwali** z zawodami, po **wszystkie** nowe pokemony!
– Usprawnienie AR – udoskonalenia, które zwiększają immersję
– Wprowadzenie e-sportów!
### Nowe pokemony i ich wpływ
W nowej aktualizacji dodano znane nam od lat pokemony, ale także całkiem nowe stworki, które przyniosły ze sobą powiew świeżości. Zmiany te zaintrygowały wiele osób – wśród nowo dodanych Pokémonów znajdują się:
– Deoxys
– Scizor
– Evolving forms of classic Pokemon
Wydarzenia związane z nowymi pokemonami odbywają się również na podstawie realnych lokalizacji, co zwiększa interakcję w grze. To sprawia, że społeczność fanów Pokémon GO eksperymentuje i łączy się na nowo!
## E-sport i Pokémon GO
Od niedawna Pokémon GO staje się popularne w świecie e-sportu. Na całym świecie odbywają się zawody, organizowane przez Niantic!
### Jak wygląda rywalizacja?
Gracze konkurują w różnorodnych dyscyplinach:
– Zawody w łapaniu pokemonów
– Turnieje PvP – percentowy udział wygranych z ilością subskrybentów kanałów
– Wydarzenia takie jak kompetencje z Shiny Pokemonami
## Co dalej z Pokémon GO?
To, co pozostaje do zrobienia, to nieustanna praca nad nowymi funkcjami i urozmaiceniami, które mogą przyciągnąć uwagę starych, jak i nowych graczy. Możliwości są praktycznie nieograniczone! Z perspektywy Niantic,
– Zainwestowanie w holograficzną technologię
– Wprowadzenie współpracy z innymi popularnymi markami gier
**Czy to będzie wystarczające, aby Pokémon GO wróciło na właściwe tory?** Na to pytanie będzie można odpowiedzieć jedynie w przyszłości, ale jedno jest pewne – magia Pokémonów wciąż istnieje a ich powrót może być tuż za rogiem!
## Czas na promocję
Również będziemy mieli okazję przyjrzeć się wzrostowi marketingu w grze. Możliwe, że w przyszłości Pokémon GO zacznie inwestować w kampanie – od influencerów, po platformy mediów społecznościowych. Pamiętałeś, że to właśnie Instagram w dużej mierze przyczynił się do sukcesu aplikacji? Ciekawe jak to będzie wyglądało w dalszej przyszłości.
**Podsumowując**, chcielibyśmy aby te japońskie stworki i ich przygody POKAZALI nam swoje nowe oblicze, zarówno digitalowe, jak i realne! Więc zaplanuj swoją kolejna „Pokestopp” przygode w najbliższe dni i idź na poszukiwanie Pokémonów!
*Dane na podstawie raportów branżowych w 2023 roku.
[zródło: https://www.statista.com/statistics/740258/pokemon-go-users-worldwide/]